vitamin d značaj

Zašto je našem organizmu značajan vitamin D?

U ovom tekstu govorićemo nešto više o tome koliko je značajan vitamin D za naš organizam, o posljedicama njegovog nedostatka, te o tome u kojim sve namirnicama može da se nađe i kako se najlakše unosi u organizam.

Sve što treba da znaš o vitaminu D, nalazi se upravo u ovom tekstu.

Vitamin D se stvara u našem organizmu prilikom izlaganja suncu i od velike je važnosti za cjelokupno funkcionisanje organizma. Igra važnu ulogu u prevenciji različitih bolesti i infekcija, apsorpciji kalcija, sprječavanju različitih infekcija i bolesti, pomaže jačanju kostiju i mišića i čini da se osjećamo veselije i ljepše.

Mnoga istraživanja su pokazala da je deficit vitamina D, usljed malih količina sunca, prisutan kod značajnog broja populacije na našem podneblju tokom većeg dijela godine. 

Značaj vitamina D za naš organizam

Kosti

Kada govorimo o značaju koji vitamin D ima za naš organizam, obično prvo govorimo o značaju ulozi koju igra u izgradnji kostiju, jer spriječava frakture kostiju i jača ih. Ovaj vitamin posebno je neophodan djeci kako bi im kosti u fazi razvoja ojačale.

Rak

U posljednje vrijeme, pojedina istraživanja su pokazala da manjak vitamina D, možete dovesti i do pojave raka. Naime, rezultati jednog istraživanja su pokazali da osobe, koje imaju normalan nivo vitamina D, imaju manji rizik od nastanka raka debelog crijeva od osoba koje imaju njegov deficit.

Multipla skleroza

Multipla skleroza je najčešća u zemljama koje su najudaljenije od ekvatora. Stručnjaci su godinama ispitivali povezanost sunčeve svjetlosti i vitamina D s ovim autoimunim poremećajem koji zahvaća nervni sistem. Jednim istraživanjem se pokazalo da je u pitanju rijetki genetski poremećaj koji uzrokuje stvaranje premale količine vitamina D u organizmu.

Dijabetes

Neka istraživanja su pokazala da nizak nivo vitamina D može dovesti do povećanja rizika od nastanka dijabetesa tipa 2.

Depresija

Vitamin D igra važnu ulogu u razvoju i funkcionisanju mozga. Kada je ljeto i smo na suncu i kada smo izloženi sunčevnoj svjetlosti, obično se osjećamo mnogo bolje i raspoloženije nego tokom zimskih dana, zar ne? Usljed malog broja sunčevih sati tokom zima, jedna od preporuka je uzimati i suplemente u obliku ovog vitamina tokom nekoliko mjeseci.

Gdje se nalazi vitamin D?

Glavni izvor vitamina D, svakako je sunce. Sa svega 20 minuta sunčanja dnevno, naš organizam dobija potrebnu dozu ovoga vitamina za taj dan, te čini da se osjećamo ljepše i veselije. Posebno je zdravo jutarnje i večernje sunce, te ukoliko možete, stvorite si naviku da barem nekoliko puta sedmično, izađete malo u ovom periodu na vazduh.

Ukoliko ipak niste neko ko voli da se izlaže previše suncu, ili ukoliko je vani trenutno hladno i oblačno, postoje i određene namirnice u kojima se ovaj vitamin nalazi.

Namirnice koje sadrže vitamin D

  • Jaja
  • Mlijeko
  • Gljive
  • Koziji sir
  • Losos
  • Tamna čokolada
  • Žitarice
  • Tuna

Koji su simptomi nedostatka vitamina D?

Važna stvar za zapamtiti je da se vitamin D apsorbuje uz pomoć masti, pa će tako ljudi koji su na ishrani sa malo masti, prije imati probleme pri apsorpciji vitamina iz hrane. Ispod se nalaze neki od osnovnih simptoma sa kojima se možete susresti ukoliko dođe do nedostatka ovog vitamina u vašem organizmu.

Najčešći simptomi nedostatka vitamina D su:

  • grčevi
  • česte bolesti i infekcije,
  • umor
  • osjećaj depresije
  • gubitak kose
  • bol u mišićima
  • nesanica
  • iscrpljenost

Ukoliko kojim slučajem sumnjate na nedostatak ovog vitamina, uradite analizu kod nas i saznajte rezultate već danas. Ne čekajte da se stanje pogorša.

Za sve dodatne informacije, posjetite jednu od naših 50 laboratorija u Bosni i Hercegovini i Srbiji.

Dio informacija u tekstu preuzet sa sajta centar zdravlja.hr rdinacija.vecernji.hr

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *